Sinop Boyabat 75. Yıl Devlet Hastanesi

Sinop İl Sağlık Müdürlüğü
Sinop Boyabat 75. Yıl Devlet Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Refakatçi Politikası

Güncelleme Tarihi: 08/10/2018

  1. Hastaya refakatçi gerekip gerekmediği hastanın doktoru tarafından belirlenir ve refakatçi bir kişiyle sınırlanır.
  2. Yoğun bakım birimlerinde refakatçi kabul edilmez.
  3. Refakatçi için Servis sorumlu hemşiresi tarafından bir refakatçi kartı verilir.
  4. Refakatçilerin hastanemizde refakatçi olarak bulundukları sürece kartlarını boyunlarına görünür bir şekilde takmaları gerekmektedir.
  5. Refakatçi kartı başkası tarafından kullanılmaz.
  6. Refakatçi kartı, giriş çıkışlarda güvenlik görevlileri tarafından kontrol edilir.
  7. Refakatçi değişimlerinden servis hemşireleri  haberdar edilecektir.
  8. Refakatçiye refakat kartlarını göstermek sureti ile ayrı bir ücret ödemeksizin kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri verilir.
  9. Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını servis dışına çıkarmayacak ve yatağını değiştirmeyecektir.
  10. Refakatçiler hastaya yiyecek, içecek getirmeyecek, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek, içecek vermeyecektir.
  11. Refakatçiler hastaya hekim ve hemşirenin bilgisi dışında herhangi bir uygulama yapamaz.
  12. Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
  13. Refakatçiler hastaneye ait eşya-malzemeleri düzenli ve temiz tutmalıdır. Hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılamak mecburiyetindedir.
  14. Refakatçiler  istirahat edebilmeleri için hasta odalarında bulunan refakatçi koltuklarını kullanabilirler.
  15.  Refakatçiler hastanede tütün, sigara ve alkollü madde kullanamazlar.
  16. Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidir.
  17. Refakatçilerin, gerek görüldüğünde (Vizit saatlerinde, hastaya girişim yapılacağı zaman vs.) hasta odalarından çıkmaları gerekmektedir.
  18. Refakatçilerin hastalarının taburcu olması durumunda refakatçi kartlarını teslim etmeleri gerekmektedir.
  19. Öneri, teşekkür ve şikâyetlerinizi “Hasta Hakları Birimi”, “dilek-öneri kutuları” ve ‘’Web Sayfamızdaki” dilek- öneriler (e-posta)” aracılığı ile iletebilirsiniz.
  20. Acil durumlarda hastane tahliye alanları her katta tabelayla gösterilmiştir.
  21. Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, hasta ve yakınlarının; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemesi beklenir.
  22. Ayrıca odalarınızda bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması; doktor vizit saatlerinde ve saat 23:00'den sonra kapatılması gerekir.