182 Mhrs Randevu Alma
11 Nisan 2022

MHRS nedir?

MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2. ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden veya web üzerinden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.

MHRS'nin amaçları nelerdir?

  • Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması.
  • Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması)suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması.
  • MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.

Randevu nasıl alınır?

ALO 182 aranarak;

  • Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır.
  • 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
  • Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir.
  • Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.

Web'den;

Vatandaşlar, 182?nin yanı sıra şu an 80 ilde uygulanmakta olan Online Randevu Sistemi aracılığıyla randevu alabilmektedir. Kısa süre içerisinde Web Randevu Sistemi İstanbul'un da MHRS kapsamına girmesiyle tüm Türkiye'de uygulanacaktır.

Vatandaşlar, randevu almak istedikleri MHRS kapsamında olan hastanelerin internet sitelerindeki Online Randevu linkine basarak, Vatandaş Giriş ekranından kayıt oluşturup randevu alabilmektedir.

Randevu nasıl iptal edilir?

ALO 182 aranarak;

  • Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından en az yarım saat önce yapılmalıdır.
  • 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
  • Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.

Web?den;

  • MHRS Online Randevu ekranına T.C. Kimlik Numarası ve şifre ile giriş yapılmalıdır.
  • Randevu Geçmişi kısmına tıklayarak alınmış olunan tüm randevu bilgilerine erişilir ve Randevu iptal işlemi bu kısımdan yapılır.
  • Randevu iptali için Randevu iptal kısmına tıklayarak randevu iptal edilir.
  • Artık hangi şehirden hangi hastaneden randevu alacak olursanız olun http://hastanerandevu.gov.tr/Randevu adresine giriş yaparak merkezi hastane randevu sistemi mhrs’den randevu almanız gerekmektedir. Ancak randevu alma işlemini yapabilmek için öncelikle sisteme kayıt olmanız gerekmektedir. Bunun için de üyelik formunu doldurmanız gerekmektedir.

    Randevu almak için giriş yaptığınızda karşınıza TC kimlik no dışında bir de “Parola” bölümü çıkacaktır. Buradaki bölümü doldurmanız için üyelik formundan kendinizin belirleyeceği şifreyi “parola” bölümüne girmeniz gerekmektedir.

    TC kimlik numarası ve şifrenin doğru girilmesinin ardından şehir seçimi yaparak başlıyorsunuz randevu almaya. Sonrasında karşınıza şöyle bir ekran çıkacaktır:

    l, ilçe seçimi, hastane belirleme, klinik seçme, işlemlerininin yanı sıra “Hekim Ara” butonu ile de doktor tercihi yaparak istediğiniz doktorda muayene olabilirsiniz.

NOT: Vatandaş öncelikle hastanede (MHRS) Hasta Kabul standında giriş işlemleri yapacağından yeterli bir süre önce (örn. 10-20 dak. önce) hastaneye gidilmelidir.

ALO 182 Ücretlendirmesi

ALO 182 Hastane Randevu hattını aradığınızda yanlızca telefon görüşmesi ücretini ödersiniz. Sağlık Bakanlığının bu hat üzerinden gelir elde etmesi yada telefon hattınıza bir başka ücretin faturalandırılması söz konusu değildir. Her telefon operatörünün kendi ücret tarifesi vardır ve operatörünüz ile aranızdaki sözleşme ile belirlenmiştir.


Web üzerinden alınan randevular ücretsizdir.

 

 

 

 

 

Randevu alırken bilinmesi gereken temel kurallar
1. En erken 1 gün sonrası için randevu alabillirsiniz.
2.Randevu aldığınız saatin en az 30 dakika öncesinde randevunuzu iptal edebilir ve dilerseniz başka tarihli randevu oluşturabilirsiniz.
3.Bir sağlık kurumunun belli bir polikliniğinden, bir gün içinde en fazla 1 randevu alabilirsiniz.
4.Bir günde bir sağlık kurumundan farklı poliklinikten alınmak kaydıyla en fazla 2 randevu alabilirsiniz.
5.Telefonla kendinize ve yakınlarınıza her aramada toplamda en fazla 4 randevu alabilirsiniz.